Jak machři cupují amatéry

23. listopadu 2012 v 19:52 | Jana Šimonová |  Člověk v roli klienta
Našla jsem pěkný server fler.cz, kde jsem si jednak nakoupila ke své spokojenosti šperky a později i materiál, že kterého si vyrábím sama, a kde mohu prodat svoje výrobky. Mimo jiné jsem dostala za vyučenou v obchůdku Galhol. Moje zkušenost se tak začala košatit a je tak poučná pro další nakupující, že jsem se rozhodla ji popsat šíře a jasněji.

Objednala jsem si zboží ve třech obchůdcích, a protože jsem ani třtí den po zaplacení požadovaných finančních částek nedostala žádnou odpověď, pojala jsem podezření, že se něco zaseklo na serveru. Nezaseklo. Okamžitě mi odpověděli z administrace serveru a dva prodejci mi potvrdili, že peníze obdrželi hned následující den poté, co jsem dala platební příkaz, ale že zboží pošlou v následujících dnech.

Zde je doklad o mých platbách:


Docela jinak vše probíhala v obchodě Galhol u paní Edity Luklové. Ta na moji žádost ze dne 15.11.:
"Dobrý den. Požadovanou částku jsem uhradila 13.11., ale nemám žádnou zprávu, že jste platbu obdržela. Nevíte, v čem je problém?
Dík za odpověď
Jana Šimonová"

stroze odpověděla:
"Dobrý den.
Převod mezi bankami většinou trvá 3 pracovní dny.
Přeji hezký den.
Edita l."

To mne zarazilo, protože banky mají povinnost ze zákona zajistit převod peněz do druhého dne po datování platebního příkazu, a kromě toho ostatní dva prodejci potvrdili příjem platby již 14.11.
Jak šel čas a zásilka od paní Luklové stále nikde, poslala jsem hodnocení. Ne že bych se vnucovala, ale systém je po mně žádal, tak asi už bylo na čase.

Moje hodnocení:
13.11. jsem zaplatila, je 21.11., zboží dosud nemám a nevím, co si mám o tom myslet, neboť majitelka obchůdku mi pro úvod komunikace valila klíny do hlavy, že platby mezi spořitelnami běží 3 dny (já však vím, že ze zákona to musí stihnout do 2 dnů), dále na mě hodila bobek. Ostatní objednávky, které jsem provedla zároveň s touto, už mám dávno vyřízené a zboží v pořádku dorazilo. Pěkný obchod, zajímavé zboží, ale komunikace na draka. Nedoporučuji.

23.11. se ozvala paní Luklová a zatímco já jsem byla právě rozčarována obsahem zásilky, podivila se, že ji stále nemám. Nu, měla jsem, a tak jsem napsala toto:

Dobrý den. Zásilku jsem dostala dnes. Jsem ale vysloveně zklamaná z těch kroužků zlaté barvy - jednak jsou některé nějaké začernalé, jednak se ze všech, na které jsem sáhla, pozlátko olupuje. Náušnice zlaté jsou některé černající nebo špatně potažené. Že byste to nevěděla? Dík tedy za vyučenou. Psát to nikam nebudu, už to nechám tak. Přeji pěkný den. Jana Š.

K oněm zlatým náušnicím by bylo vhodné dodat, že některé neměly pružinku a kuličku, namátkou jsem jich objevila 6, některé měly různou barvu, našla jsem i dva drátky, které do náušnice mají hodně daleko. Prostor pro zmetky je, ale jaké procento zmetkovitosti se dá spolknout, to nevím. Já jsem jen na první pohled na zmetkovitosti náušnic 10%, aniž bych balíček studovala seriozněji.

Svoje slova o zmetcích dokladuji fotodokumentací, svoji úplnou komunikaci připojím níže v textu. Jen ještě doplním, že si nemyslím, že posílání balíčků tam a zpět, reklamování, nebo posílání malých finančních částek z účtu na účet by mě obohatilo. Spíše opačně. Ztratily bychom obě.

Nepovedené kroužky:


Nepovedené náušnice:


Nebýt další korespondence s žádostí o to, abych odvolala své záporné hodnocení, jinak paní Luklová bude konat - nevím jak, když nekonala, kdy měla a jak měla, nechala bych věci být tak, jak jsou, a pouze bych se obchodu Galhol a Galholka vyhnula velkým obloukem. Takhle jsem si přečetla hodnocení a pět neutrálních, která podle textu jsou vlastně záporná. Tím jsem měla začít, a byla bych si ušetřila zkušenost, kterou jsem tedy již získala a kterou tímto ráda postoupím dále.
Na svém hodnocení musím trvat a považuji je nikoli za neutrální, ale vysloveně za záporné.

Taková je totiž moje zkušenost - nikoli neutrálním, ale dost odpudivá. Vždy se vše nedaří, paní Luklová chová kočku, já zase psa, i se zvířátky máme starosti, ale ačkoliv ona je proti mně skutečný designér a odborník na výrobu šperků, já bych si nedovolila své skromné šperky poslat opatřené kroužkem nebo náušnicí z její dodávky. Věřím, že ani ona by na svém výrobku takové zboží, jaké mi poslala, jako komponenty nepoužila.

Paní Luklové přeji jen spokojené a nadšené zákazníky, sobě ale také, proto pro příště komponenty nakoupím jinde. Pro klienty, kteří přemýšlejí nad slibovaným dárkem za nákup nad 500 Kč, přidám foto dárku za nákup za 679 Kč. Darovanému koni na zuby nehleď, asi tak.

Dárek za zakázku v ceně 679 Kč (jedna rolnička je 5 x 5 mm):


Kompletní korespondence mezi paní Luklovou (Galhol) a mnou (jeanetka), řazeno časově od příspěvku nejnovějšího po nejstarší:

Galhol 23.11.2012 11:16
Dobrý den.
To mě moc mrzí, že nejste spokojená, ale jsem velmi udivená. Ostatní zákazníci byli s těmito výrobky spokojení a já na nich také nevidím žádnou vadu. Háčky ani kroužky nejsou ze zlata, je na nich pouze zlatá galvanika, což také odpovídá ceně. Není ovšem problém do 14ti dnů zboží vrátit bez udání důvodu, vrátím vám penízky. Nebo mohu nabídnout 50% slevu s tím, že si zboží ponecháte.
Ještě k tomu hodnocení. Chyba se na mé straně opravdu žádná nestala. Prodávající je povinen odeslat zboží do 5ti pracovních dnů od přijetí platby, což jsem také udělala. Při přijmutí objednávky jste byla informována, že do skladu jezdíme balit zaplacené zásilky každé pondělí a odesíláme v úterý. V den přijmutí platby jsem vaši objednávku označila jako uhrazenou. To, že mají občas banky zpoždění s převodem plateb, pro mě není níc nového. Nedávno jsme zrovna řešili problém, kdy platba z české spořitelny nebyla na mém účtu připsána ani po 14ti dnech.
Chtěla bych Vás moc poprosit o změnu hodnocení, protože jsem opravdu nic nezanedbala a dodržela termín dodání stanovený dle pravidel Fleru. Pokud by jsme se nedohodly na změně hodnocení, určitě bych kontaktovala vedení Fler týmu a řešila s nimi toto neoprávněné záporné hodnocení. Samozřejmě hodnocení uděluje nejen nakupující, ale i prodávající. Budu čekat na Vaše vyjádření, až po té začnu konat.
Jinak jsem přišla teď o koťátka, protože mi kočka v pondělí začala rodit a já místo toho, abych s ní jela na veterinu, tak od rána od 6h balila až do půlnoci objednávky. Včera moji číču operovali a koťátka už nezachránili. Přišla o ně a museli ji vzít i celou dělohu. Jsme jenom lidé, každý máme nějaké starosti, nejsme stroje. I proto se mi celá tato situace zdá poněkud smutná. Jsou přece problémy, které lze vyřešit lehce např. u vás vrácením peněz, není to žádná velká tragédie, tak jako když přijde nazmar něčí život.....
V podstatě by se k této situaci dalo říci, že jsem upřednostnila své zákazníky na úkor mé kočičky a mých koťátek, tak aby všichni dostali svoje zásilky včas a za to mi náleží záporné hodnocení? Já si osobně myslím, že určitě ne a že Vás to možná teď i trošku mrzí...
Přeji hezký den.
Edita Luklová

jeanetka 23.11.2012 10:21
Dobrý den. Zásilku jsem dostala dnes. Jsem ale vysloveně zklamaná z těch kroužků zlaté barvy - jednak jsou některé nějaké začernalé, jednak se ze všech, na které jsem sáhla, pozlátko olupuje. Náušnice zlaté jsou některé černající nebo špatně potažené. Že byste to nevěděla? Dík tedy za vyučenou. Psát to nikam nebudu, už to nechám tak. Přeji pěkný den. Jana Š.

jeanetka 15.11.2012 18:34
Aha, zase jsem o něco chytřejší, dík za info. Jana Š.

Galhol 15.11.2012 18:31
To záleží na bance, je to zcela mimo moji kompetenci.
Až bude platba na mém účtu, uvidíte to u objednávky označené zeleně.
přeji hezký večer.
Edita L.

jeanetka 15.11.2012 18:26
To právě ne. Obvykle jsem dostala odezvu na druhý den po odeslání, dokonce i minule od Vás.
Byli jste tři, komu jsem posílala platbu, a ani jeden se neozval, to mi bylo podezřelé. Ale nic se neděje, platby došly těm dvěma v pořádku a Vám, dovolím si předpokládat, také. Však dáte vědět, doufám :-)
Pěkný den.
Jana Šimonová

Galhol 15.11.2012 16:02
Dobrý den.
Převod mezi bankami většinou trvá 3 pracovní dny.
Přeji hezký den.
Edita l.

jeanetka 15.11.2012 15:46
Dobrý den. Požadovanou částku jsem uhradila 13.11., ale nemám žádnou zprávu, že jste platbu obdržela. Nevíte, v čem je problém?
Dík za odpověď
Jana Šimonová

Částka k úhradě: 679 Kč
Číslo účtu: 579689803/0300
Var. symbol: 1011091
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Daniela Daniela | 14. prosince 2012 v 13:24 | Reagovat

Mám s ní podobné zlušenosti, ale je to mstivá osoba, takže si od ní raději dejte odstup. Navíc umí slušně lhát.

2 Emma Emma | 18. prosince 2012 v 23:07 | Reagovat

Připojuji se. Je to vztahovačná a hysterická ženská. Radši se jí vyhnout, ani ty její exkluzivity nestojí za tu cenu. Tak Vás aspoň vyškolila. příště nakupujte jinde ;-) Vždyť je kde a ty kroužky, šlupny a podobné bebechy se dají koupit levněji než u ní, o lepší kvalitě nemluvě.

3 Pavla Pavla | E-mail | 19. prosince 2012 v 10:54 | Reagovat

Začni si něco s Galohl(k)ou a dostaneš pěkně na holou. Neumí komunikovat. Já z ní zboží tahala přes 2 týdny. Jednou to byla kočka, jindy je vykradli, pak to zase ztratila pošta a pořád něco. Je to pěkná lhářka, doporučuji se vyhnout obloukem!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama